Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Prowadzenie firmy wiąże się z odpowiedzialnością za jej rozwój, kontrahenci są nieodłączną częścią budowania biznesu. Należy jednak pamiętać że nieuczciwi kontrahenci zdarzają się na każdym kroku i w każdym biznesie, a firmy nie buduje się jedynie na zaufaniu. Szczególnie w przypadku mniejszych działalności każda zawarta umowa będzie mieć znaczenie. Istnieje wiele możliwości wyegzekwowania świadczeń w momencie gdy kontrahent nie płaci faktury. Kosztuje to zwykle dużo stresu, czasu i pieniędzy. Lecz jaki jest tego sens gdy przed podpisaniem umowy można po prostu sprawdzić wiarygodność kontrahenta? W jaki sposób sprawdzić jego wiarygodność by mieć 100% pewności jego uczciwości? 

Podstawowe sprawdzenie kontrahenta

Każdy z nas jest w stanie na własną rękę sprawdzić potencjalnego kontrahenta. 90% informacji na temat potencjalnego nabywcy można znaleźć w Internecie. Zawsze jednak pozostaje część informacji które pozostaną zatajone, zazwyczaj są one kluczowe. 

Samodzielnie sprawdzić wiarygodność kontrahenta można:

  • sprawdzając informacje zawarte w CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej)
  • sprawdzając informacje zawarte w pełnym odpisie z Krajowej Rejestru Sądowego
  • przeglądając opinie o kontrahencie w Internecie
  • weryfikując faktyczne działania firmy (np. telefonicznie)
  • sprawdzając posiadane przez firmę certyfikaty wiarygodności 
  • żądając od kontrahenta przedstawienia zaświadczenia o nadaniu numer NIP, REGON lub innych dokumentów rejestrowych
  • weryfikując firmę na Białej stronie podatników VAT , działającej od 2019 roku, zarządzanej przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej

Należy jednak pamiętać że nigdy nie mamy 100% pewności bazując tylko na wiedzy ogólnodostępnej. Warto więc skusić się o pozyskanie profesjonalnego detektywistycznego wywiadu gospodarczego. 

Wiarygodność kontrahenta a wywiad gospodarczy

Wywiad gospodarczy służy rzetelnej ocenie wiarygodności przyszłych partnerów handlowych . Polega na pozyskiwaniu informacji dotyczących sytuacji prawnej, kadrowej, handlowej, finansowej i ekonomicznej przedsiębiorstw. Jest sporządzany w oparciu o dane i narzędzia nie będące z reguły elementami ogólnodostępnymi. Inwestując w wywiad gospodarczy zyskujemy pewność co do kontrahenta i jego wiarygodności, dostajemy szansę oceny ryzyka inwestycji. Ponadto mamy możliwość jeszcze większego rozwoju firmy, a poprzez wywiad sytuacji na rynku możemy zdobyć przewagę konkurencyjną. Prywatny detektyw dostarcza nam wszelkich istotnych informacji, które mogłyby okazać się bardzo znaczące dla sukcesów prowadzonej przez nas działalności. Unikniemy w ten sposób ogromnych strat, zaoszczędzimy również czas który spożytkujemy rozwijając swoją firmę.

Czy ten post był pomocny?

Average rating 4.5 / 5. 2

Bądź pierwszym, który oceni!

admin

Leave your message

Zobacz również

Poprzedni post

← Ile kosztuje wynajęcie prywatnego detektywa?

Następny post

Jak wybrać dobrego detektywa? →